lördag, februari 09, 2008

Kan inte släppa...

Jag kan inte riktigt komma över att de snygga assistenterna från KitchenAid som kostar ca 5000 kr i Sverige kan man hitta för under 300 dollar i USA. Med dagens dollarkurs blir det inte ens 2000 kr!

(Bild: Amazon.com)

Men då kan man ju undra varför jag inte slår till?! Jo, kruxet är att i USA är det ju 110 volt på el-prylar och i Sverige 220... Och för att då kunna använda sin fina assistent måste man ha en transformator. Den är inte lika snygg att ha framme på köksbänken...

(Bild: DVDoverseas.com)
Så jag får nog släppa det här. Eller köpa en för 5000 kr. Men jag tycker verkligen att assistenten är snygg! Fast frågan är väl hur mycket jag bakar, egentligen. Men man kan ju vispa i den också...

9 kommentarer:

  1. För det priset skulle jag inte tveka en sekund. Du kan väl ha bara maskinen framme och ta fram transformatorn när du ska använda den!

    SvaraRadera
  2. Avis på att allt ska vara så mycket billigare over there. Den är ju riktigt snygg, kollade in flera modeller och vart också så sugen (tjejen med)

    SvaraRadera
  3. Maud: Jo, man kanske ska fundera lite till på det...

    Ahmad: Jo, de här verkligen fina!

    SvaraRadera
  4. Niklas har ju faktiskt en! Den röda är ju faktiskt riktigt läcker. :)

    SvaraRadera
  5. Irina: Då måste jag kolla med honom om den funkar bra! För läcker är den ju...

    SvaraRadera
  6. Vi har en röd. Den regerar måste jag säga. Nu var det ju också så att vi fick en check på Cervera i bröllopspresent så vi köpte ju den inte helt själva... Använde passertillsatsen i helgen för att mosa pasta till Elliot och det funka hur bra som helst:)

    SvaraRadera
  7. Niklas: Låter som en fin sak att få i bröllopspresent! Och det låter bra att det inte bara är snygg utan funkar bra också!

    SvaraRadera
  8. Kök, köp, köp! Vilken dröm! Du har väl plats över i bagaget för en till mig med...

    SvaraRadera
  9. Annika: Nu börjar jag tänka lite "vilken färg är snyggast?" och framför allt "hur 17 ska jag få hem den!!"...

    SvaraRadera