torsdag, november 06, 2008

Klag

Ibland klagar jag på saker. Om jag köper nått vill jag att det ska vara bra och funka.

Beställde ju strumpor förut från Happy Socks. Som jag var så glad för. Men när jag hade tvättat ett av paren första gången såg jag ett litet, litet hål. Som jag är ganska säker på att jag inte hade gjort. Så jag mailade och sa som det var. Fick svar nästan genast:

"Vi beklagar att de strumpor du beställde från Happy Socks var skadade, och kommer så fort som möjligt att skicka dig nya strumpor. För enkelhetens skull får du också behålla de skadade strumporna. Vi hoppas att du kan ha överseende med vårt misstag."

Det gillar jag! Inget knussel! Det gör ju verkligen att man vill handla mer!


Sen klagade jag på en napp som F har. Köpte dem ju för att de var Nicke Nyfiken på. Och på en av dem har Nicke, eller George som vi kallar honom, skavts bort. Mailade och berättade. De bad mig skicka in nappen så de skulle kolla på den och idag har F fått nya!

3 kommentarer:

  1. Wow! Talangfullt. :-)

    Hittade denna lilla hjälp på nätet idag:
    http://www.konsumentverket.se/klagoguiden/

    Kan vara bra om man inte lyckas med sitt klag. Som jag tror att jag inte kommer göra...

    SvaraRadera
  2. Åh, kan vara bra att ha. Ska jag spana in.

    Bänkskivorna som krånglar?

    SvaraRadera