måndag, november 10, 2008

Mätningar

Vi har inte bara shoppat loss idag, utan även hunnit med att gå till BVC. Nu väger F 6540 g och är 63 cm lång. Och stackars F fick sprutor också. Två stycken. En mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio och Hib (Haemophilus influenzae typ B) och en mot pneumokocker.

Passade även på att mäta M. 99 cm. Det är ju en praktisk längd, för om man vill veta hur mycket en meter är ungefär är det ju bara att be M att visa.

Men vi hoppade över vägningen. Men M gillar att väga sig. Ibland väger han sig flera gånger om dagen hemma. Häromdagen ropade han på mig från övervåningen och undrade hur mycket jag väger och när jag inte var så pigg på att berätta det så ville han att jag skulle komma upp och väga mig... Men se det ville jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar