lördag, mars 28, 2009

Tidig morgon

Vi har under en längre tid här i våran familj haft lite olika syn på när det är dags att vakna. Man kan väl säga att det finns två olika grupperingar. Den ena tycker det är helt ok att genast skutta upp direkt man vaknar, oavsett tidpunkt för uppvaknndet. Den andra har tyckt att det är skönt att ligga kvar ett tag oavsett tidpunkt för uppvaknandet och att det finns tider som är för tidiga.

Tyvärr har de tidiga förespråkarna samarbetat. Har den ena hört ett litet knyst från den andra så har det resulterat i att alla är vakna ganska snart.

Igår köpte jag och M en klocka till honom. På kvällen visade jag honom hur klockan ser ut när den är sju och instruerade honom att innan dess är det natt och då ska man sova mera. När den lilla visaren är på sjuan så kan man gå upp.

Och det verkar ju funka!

Nu ska jag nog köpa en till F också!

4 kommentarer:

  1. Imponerande att det fungerar! Vår son vill ha en väggklocka i födelsedagspresent, men jag tror inte han hade tänkt dig att använda den på det sättet...

    SvaraRadera
  2. Tja, funka och funka... Var nog mest en slump att han sov till kvart över sju första dagen... Men 9 kr var det ju värt att testa!

    SvaraRadera
  3. Hahaha :D
    Jag tyckte det var skitkul först för jag fick för mig att det var P som fått klockan :)
    Men nu fattar jag att jag missförstått... typiskt mig :P
    (alltså det var ju kul ändå men inte riktigt lika)

    SvaraRadera
  4. Nä, har inga problem med att P springer upp för tidigt. Men det kanske beror på att han har en klocka redan. Sovrummets enda. Men det är ett helt annat problem.

    SvaraRadera