söndag, juni 14, 2009

Fotade

Idag har jag tagit mina två barn och åkt till en fotograf. Eftersom jag var och fotade M när han var ungefär lika gammal som F är nu ville jag se till att F också blir fotograferad. Och Studio Apelsin som fotostället heter var på IKEA. Och var man medlem i IKEA Family så var det billigare. Eftersom vi bor nära IKEA verkar det ju praktiskt. Men tyvärr var det inte vårt IKEA de kom till utan till IKEA i Kungens kurva.

Så vi susade iväg till andra sidan stan. Och stod i kö. Inte så lång. Men långsam. Till sist var det vår tur. Då visade det sig att F även har fotograf-skräck, inte bara ko-skräck...

4 kommentarer:

  1. Aha... En vanlig skräck hos barn, verkar det som. På Es dagis var en hel dagisgrupp rödgråtna på hösterns gruppkort. Vi har ett syskonkort på våra barn från i höstas där E mutats med min systers mobil för att gå med på att bli fotograferad av den läskiga fotografen.

    Vi har också använt Studio Apelsin. Det var en fantastisk fotograf (Eva?) som besökte öppna förskolan, men det var riktigt höga priser på själva korten. Var beredd på dyrt, men inte snordyrt...

    SvaraRadera
  2. Oj, en hel grupp! Då kanske man inte är så lämplig barnfotograf... (Inget jobb jag skulle vilja ha iofs.)

    Jo, jag vet att korten är dyra... Korten på M var ju därifrån. Men får väl se om det blir några kort vi vill ha. Fotografen var dock riktigt bra, tyckte iaf jag och M!

    SvaraRadera
  3. Mmmm... Fast 4 grupper av 5 på dagis tyckte inte fotografen var livsfarlig.

    Även om det är dyrt på Studio Apelsin, så är det ändå värt det. Bättre bilder har ingen någonsin tagit på våra barn. :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, ska bli spännande att se korten...

    SvaraRadera