tisdag, oktober 13, 2009

Sånt man inte brukar fota

Jag har ju en kompis som snart ska flytta från USA tillbaka till Sverige (tjohoo!) med sin familj. En sak som jag har tänkt att jag ska säga till henne, men inte kommit ihåg, är att ta lite foton på vardagsgrejer. Hur de har det där. Alltså fotona ska inte vara till mig. Utan jag tror att det kan vara roligt för dem, och för barnen, att ha sen. T ex kort på där de bor, affären de brukar handla i, förskolan osv.

Sen kom jag på att det gäller väl alla! Alltså jag menar inte att man ska hålla på och fota allt. Men kanske kan det vara lite kul att visa barnen hur saker såg ut när de var små eller gå tillbaka och kolla. För vissa vardagsgrejer tänker man aldrig på att fota. Och vissa kan det nog vara kul att ha kort på.


Vår affär i San Diego, Vons i Piazza Carmel, bild tagen från www.piazzacarmel.com

Vår affär i Viksjö, bild tagen från www.ica.se
-Tja, kanske man inte behöver fota själv, vissa grejer finns visst på nätet...

1 kommentar:

  1. Ja, så är det ju. :-)

    Nu vet jag var jag hittar bilden på vår Ica i alla fall.

    SvaraRadera