måndag, augusti 09, 2010

Bröllopsdag

Vi firade vår 6-åriga bröllopsdag på Kohlswa Herrgård. Vilket var väldigt trevligt!


Vi fick nyckeln till vårt rum och gick till flygelbyggnaden och uppför trappan. Dörren var väldigt, väldigt liten. Eller i alla fall låg. Typ 1,50 m hög. P undrade: -Vad är det här? Ska vi bo i en garderob!? Och när vi kom in i rummet visade det sig att P inte kunde stå raklång där inne i det ganska stora rummet. Det kunde jag, precis. Fast inte inne i badrummet... Så vi gick och frågade om vi kunde få ett annat rum. Vilket vi fick. Fast receptionisten kunde inte riktigt förstå att vi ville byta.

När vi hade hämtat barnen hos deras mormor och moster så somnade F i bilen och när vi bar in honom vaknade han. När han insåg att han var hemma började han gråta och ropade:
-Mera mo-mo. Mera mo-mo! (Mera mormor. Mera mormor!)

Så jag tror att de var nöjda också med att ha varit hos mormor.

3 kommentarer:

  1. Häftigt att åka iväg och fira bröllopsdagen! Det skulle jag också vilja göra nån gång och då ska jag kolla noga att vi inte får bo i en garderob. :-)

    SvaraRadera
  2. Det var lyxigt! Att åka iväg alltså. Stället var trevligt men skulle kanske inte kalla det lyxigt.

    Takhöjden var väldigt komisk tyckte jag, tills jag gick in i badrummet...

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Skönt att det finns tillfällen då det är bra att vara kort.

    Vi har 10-årig bröllopsdag nästa vår, så vi får se om vi hittar på något hela familjen eller om vi försöker låna ut barnen.

    SvaraRadera