tisdag, januari 11, 2011

Bokredovisning

För ett bra tag sen så köpte jag boken Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Men sen innan jag började läsa den så la jag den någonstans och kunde inte hitta den. Och alla (mamma, moster, morfar, kompisar) sa ju att den var så bra och rolig. Så nu letade jag reda på den och började läsa den. Och den är bra - en lite trevlig bok liksom. Men häromkvällen fick M syn på att jag läste den och började fråga. Vad den heter, vad den handlar om. Så jag berätade vad den hette och försökte berätta lite vad den handlar om. Fast på ett lite förenklat sätt så klart.

I morse konstaterade han att jag kunde läsa min bok på pendeltåget och kanske på min rast (?). Sen nu i bilen på väg hem från förskolan så krävde han att få veta vad jag läst. Eftersom jag inte är så pigg på att redovisa hela boken för honom men samtidigt vet att han inte kommer bli nöjd förrän jag berättat någonting berättade jag att det är en kvinna i boken som har en elefent. Tänkte att det kanske var lämpligare än att de haft ihjäl folk oxh tänkte att vi kunde prata lite om elefanten. Men se den enkla gick han inte på... Hans reaktion var:
-Va? Har du bara läst en sak!? Har du bara läst en sida, eller vaddå?

2 kommentarer:

  1. Maken lånade den av en kompis och gillade den. Måste nog också läsa den nu när "alla" säger att den är så bra... Fast M verkar lite skeptisk? Fast det kanske var mer riktat mot dina läskunskaper.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Min M tycker den verkar väldigt bra. Men inte alls lika nöjd med mitt återberättande.

    SvaraRadera