torsdag, januari 20, 2011

Träff

Idag efter jobbet passade jag på att åka in till stan. Farfar hämtade barnen och jag behövde uträtta ett ärende. Var länge sen jag gick i stan. I affärer alltså som inte ligger precis vid jobbet. På tunnelbanan ringer jag min syster. Då visar det sig att hon också är på tunnelbanan på väg in till stan efter jobbet för att uträtta samma ärende! Hon är på tunnelbanan precis efter mig. Så jag kliver av och väntar 1,5 minut så träffas vi!

Vi hade alltså inte bestämt att vi skulle ses eller så. Lite häftigt!

2 kommentarer:

  1. Sånt där händer mig och min syrra också. T.ex. har det hänt flera gånger att vi båda har försökt ringa varandra exakt samtidigt. Skumt sånt där... :)

    SvaraRadera
  2. Och lite skoj! Idag klev jag av tåget och upptäckte att min syster gjorde det också ur samma dörrar. Eller rättare sagt var det hon som upptäckte mig. Men nu var det inte lika konstigt eftersom vi skulle till samma ställe. Fast att vi hade slutat så samma tid var ju lite sammanträffande. Så till barnens glädje följde hon med och hämtade på förskolan!

    SvaraRadera