söndag, februari 06, 2011

Köra bil

Nu är det ju två månader sedan P opererade sitt knä och fick ett nytt korsband. Sakta men säkert har han ju blivit bättre. Från att inte ha kunnat göra nästan någonting kan han ju nu gå inne utan kryckor och ute med bara en (och broddar på skorna). Men han har ju inte fått köra bil. Vilket ju har inneburit att jag har både hämtat och lämnat barnen på förskolan de senaste två månaderna! Andra saker han inte heller har kunnat göra är byta bajsblöjor (-ok han har bytt några på sista tiden, typ fem), dammsuga eller handla. För någon vecka sedan blev jag lite bekymrad för hans mentala inställning till att bli rehabiliterad. När jag och M skulle iväg på en grej föreslog jag att jag skulle köra P och F till ICA så kunde P få prova att handla. Då har man ju kundvagnen och håller sig i. Men då sa han att OM han ska börja handla igen kanske han inte ska ha med sig F första gången. Om!!

Men nu har han, äntligen, fått lov av sjukgymnasten att övningsköra lite idag. Så nu kanske det kan bli lite körande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar