söndag, februari 27, 2011

Vårkänslor

Förra helgen var vi på Slottsträdgården Ulriksdal och både handlade lite blommor och fikade. Det är så mysigt att sitta i växthuset och fika. Och vi var där ganska tidigt på förmiddagen så det var lite folk också. Sen har de ju en himla massa fina växter så man (vi) hade kunnat handla ännu mer än vi gjorde. Men vi lyckades hejda oss. Jag var väldigt sugen på pelargoner men de var inte klara ännu. (Så jag nöjde mig med två engelska och en vit mårbacka som faktisk var klar.) Jag frågade när pelargoner börjar bli klara och fick först till svar "slutet av april" men sedan ändrade han sig och sa "slutet av mars".

Men nu när jag kollar på deras webbplats ser jag att de har börjat sälja pelargoner nu! Så jag kanske måste åka dit igen...

Bild från rappne.nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar