fredag, mars 23, 2012

Nice - del 3, sista bilderna

Några fler bilder från Nice måste visst visas upp... Alla matrelaterade.

Macaroner
Så klart fanns det tjusiga macaroner. Sen kan man ju undra om de har blivit populärare på senaste tiden i Frankrike också. Eller om det bara är i Sverige. Men en gissning är att de har blivit lite populärare även i Frankrike. Men vad vet jag - det här var ju första gången jag var i Frankrike...

Olika tjusiga bakverk.
Det fanns ju tjusiga desserter eller bakverk eller vad de nu borde kallas lite här och där. De var fina.

Maräng på stranden
Såna här maränger verkade finnas lite överallt. Ganska goda, kanske lite mindre söta än man skulle tro. En halv var fullt tillräckligt - och då har jag ändå en ganska hög sockertolleransnivå.

Crêpe
Jag sa att jag inte skulle åka hem innan jag hade fått en crêpe så det var ju praktiskt att jag fick en. Med choklad, mandel och glass. P tog en liknande fast med peccannötter.

Citronjuice
Sen hade de färskpressad citronjuice på crêpe-stället. Och jag är ju ganska förtjust i sura grejer. Annars vore det ju dumt att beställa ett helt glas med pressad citron. Men jag fick vatten och socker till. Så jag hade i en del socker, faktiskt. Och vad gott det var!

Så nu är mina bilder från Nice slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar