tisdag, juli 03, 2012

Hit och dit

Har varit lite fullt upp. I helgen tog jag den ena bilen och P den andra bilen och så susade vi iväg år varsitt håll. P åkte på bröllop i Dalarna medan jag och barnen på fest i Småland. Synd att de båda sakerna krockade i tid med varandra, hade roligt att vara med på båda tillställningarna!

M undrade en del om det här med Småland innan vi åkte - har de samma pengar som vi, måste man ställa om klockan, kommer vi förstå vad de säger? Jag förklarade såklart att Småland ligger i Sverige. Men vad jag inte visste innan var att M skulle ta med sig någon slags dialekt hem! Man kan undra vad som hade hänt om vi hade varit där längre... (Kom ju dit lördag em och åkte hem vid lunch på söndagen.)

Tyvärr glömde jag min kamera  men jag tog några ynkliga bilder med mobilen.


De som vi hälsade på bor på landet. Och de har några vindkraftverk i närheten som de på något sätt är inblandade in. Eftersom vi in min familj har ett intresse av att kolla på konstiga saker så tog vi ju såklart chansen att få komma in i ett vindkraftverk.


Där i dörren vid trappan går man in i vindkraftverket.


Och sen kunde man kika upp. Tydligen är det lite drygt 100 meter upp! Det var inte att tänka på att gå upp -  jag hade aldrig orkat. Visserligen fanns det en hiss men man måste vara utbildad för att få åka upp.


Vi sov alldeles ovanpå hönsen. Jag blev lite orolig att barnen skulle vakna när tuppen började gala vid 4-tiden på morgonen. Men det gjorde de inte. Vi sov i affären. Köpte med mig lite ägg och andra grejer hem.

De som bor på gården har en massa får (någon sa 150 stycken). Hade velat fota dem men hade som sagt inte min kamera med. Kanske tog någon annan en bild på de fina fåren.

Så det var vad jag och barnen gjorde i helgen. Men nu kommer det förhoppningsvis att lugna sig lite. De senaste månaderna har det varit lite väl mycket. En del skoj och ganska mycket måsten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar