fredag, augusti 10, 2012

Barnvagnstrassel

Ja, hur har det gått med barnvagnsfunderingarna kan man ju undra? Efter att ha grubblat som bara den så kom jag fram till att det inte går att hitta en vagn som uppfyller alla kraven. Och att det jag behöver genast och som jag inte har är en vagn som är lätt och går att fästa ett babyskydd på. Så efter att ha kollat runt på nätet och även besökt några barnvagnsaffärer för att få lite råd så tyckte jag att Phil & Teds Smart såg intressant ut. De säger själva att det är en "compact stroller" så den här ju ingen vagn man går långa promenader med.

Phil & Teds Smart Svart

Tänkte att jag kunde köpa den på nätet men jag ville gärna kolla på den innan i verkligheten så jag begav mig till en barnvagnsaffär som jag egentligen inte riktigt gillar för jag tycker det brukar vara så dålig service där. Men så visade det sig att de skulle sälja ut de vagnarna och sätta ned priset med 30 procent. Så då kunde jag bortse från den bristfälliga servicen. Dock behövde jag en adapter som gör att man kan fästa babyskyddet på vagnen. Vilket de inte hade hemma men det skulle inte ta många dagar att få hem. Sa de. Vilket inte visade sig stämma! För så här 3,5 vecka senare så har de fortfarande inte fått hem adaptern... Och jag har ringt ett par gånger, varit där två gånger och idag när de äntligen ringde upp så konstaterade de att de fortfarande inte vet när den kommer komma. 

Så jag är ganska irriterad! Det är inte bara det att Barnens Hus (som affären ju heter) inte har fått hem adaptern utan även att de inte har gjort någonting för att ta reda på när den kommer att komma eller informera mig. För hade jag vetat från början att det skulle ta så här lång tid så hade jag ju inte beställt adaptern hos dem!

Nä, tacka vet jag Big Baby - det var en affär med bra service! Där köpte vi babyskyddet. (Det enda jag kan klaga på hos dem är det lite tvivelaktiga namnet på affären.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar