måndag, augusti 13, 2012

Summering graviditet

Nu börjar det närma sig slutet på den här graviditeten. Den sista. Så en liten summering kanske är på sin plats.

Jag (vi) berättade om graviditeten ganska sent för alla. Hade nog lite svårt att ta till mig hela grejen själv. Kändes overkligt ett bra tag. Mådde en del illa i början men kräktes inte så mycket. Hade en del ont i huvudet i början också men det gick också över.

Jag har väl mått ganska bra hela tiden. Om jag jämför med de tidigare graviditeterna, som också har varit bra, så har jag kanske varit lite tröttare den här gången. Om det beror på att jag är lite äldre, redan har två barn eller om det bara är olika har jag ingen aning om. Kanske en kombination. Men jag har väl inte direkt skuttat upp för trappor den senaste tiden. När vi har varit ute på promenad så har Fs takt passat mig ganska bra.

Om jag ska dra upp lite krämpor så har jag haft en del pirr i benen. Vilket faktiskt har varit ganska störande. Och ibland halsbränna. Men som sagt, jag har haft turen att må riktigt bra!

Så nu ska jag klappa lite på magen. Imorgon ska jag gå upp riktigt tidigt för att äta frukost. Har fått en sen tid för snittet så jag hinner äta en tidig frukost och ända vara fastande inför operationen.


1 kommentar: