lördag, mars 16, 2013

Vad vi gjorde i Kalifornien #2 - Shopping

Tja, att säga att vi ägnade oss åt shopping i någon större utsträckning vore väl att överdriva. Någon dag på slutet så shoppade vi en del annars var det mest lite sporadiskt. Tex när vi höll på att åka in i Mexiko då stannade vi en liten stund på en stor outlet. Jag fick gå runt där själv i ca en halvtimme medan de andra lekte och fikade. Inte som när vi bodde här och min mamma, syster, moster och kusin var med - då var vi ju där i 6,5 timme!

Dollarkursen är ju ganska fördelaktig, verkar som om jag fått betala mellan 6,46 kr och 6,57 kr för dollarn när jag har handlat med kort. För det skiljer ju en del på vad de rapporterar på nyheterna att dollarn kostar och vad man faktiskt får betala (banken vill ju ha sitt...).

Det köptes lite jeans och barnens shopping hade Star wars-tema - förutom dräkterna så inhandlades även skor, tröjor, kalsonger och tatueringar med figurer från Star wars (oftast från Star wars Lego)

Jag köpte ju smink på Sephora (maskara och rouge). Men sen köpt jag lite andra grejer också:


Vi köpte en ny tvålpump. Innan vi köpte den första tyckte jag det verkade onödigt men det är verkligen bra!


Lite plåster (utan Star wars) och läppsyl. (-Herregud vilken spännande shopping!)


Lite blandade pysselgrejer. Jag och barnen var en hel evighet på Michaels


Lite bakgrejer. Det är Wiltons som gäller. Allt är en hel del billigare.


Nagellack är också mycket billigare. Essie kostar ofta 8 dollar (mot ca 130 kr hemma och OPI 9 dollar mot ca 150 kr hemma).


Sen köpte jag skor (!). Är ju inte alls en handla-nya-skor-person men gympadojor är billigare. För att göra riktiga fynd ska man säkert köpa amerikanska märken men det gjorde inte jag. (Och om någon tror att jag ska börja springa så är det tyvärr fel.)


Jag fyndade ett par skinnhandskar från Clarks, de var nedsatta till 10 dollar. Antar att åtgången på handskar inte är så stort i San Diego.


Köpte ett par nya solglasögon. Kollade lite på typ Ray Bans men hittade inga jag gillade och de är ju ändå ganska dyra. Så hittade jag de här från Suncloud REI (toppenaffär!) som var polaroid vilket mina gamla inte är.

Sen köpte vi säkert en del mer grejer men det har jag inte fotat. Och kanske någon liten present. Schampo och balsam köpte jag. Såna dyra frisörschampon är billigare i USA. Så nu har jag så det räcker i typ 2 år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar