onsdag, april 17, 2013

Inbokningar

Alltså alla de här inbokade grejerna! Vad de tar tid! Verkligen tur att jag är föräldraledig. Hur ska man hinna sen, när båda jobbar? -Och vad är det för grejer jag pratar om? -Jo, så här såg tex min dag ut igår: först lämna M i skolan, sen lämna F på förskolan. Sen var det en stunds väntetid som jag spenderade tillsammans med en annan föräldraledig mamma. Sen hämtade jag M i skolan och vi åkte på lungfunktionskontroll (spirometri) . Tillbaka med M till skolan för lunch. Sen var det lite stund paus för mig och F innan vi begav oss iväg till BVC. Sen hämta F och M och hem och fixa mat. Och dagen avslutades med lite sk egentid för min del genom att gå på föräldramöte på förskolan.

För någon vecka sedan så lyckades jag klämma in fem läkarbesök på en vecka! Alltså inte för mig själv utan för barnen. Och en söndag tre kalas.

Så jag undrar lite hur det ska gå... Oftast brukar ju maj och juni vara värst med såna saker. Fast det kanske inte är säsong för utvecklingssamtal, tandläkare eller örondoktorn. Det kanske är andra grejer som gäller då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar