måndag, september 30, 2013

Det är inte så ofta men ibland serveras nya maträtter här hemma

Häromdagen när jag kom hem från jobbet (-ja, jag har ju börjat jobba nu!) så sa P -"du kan aldrig gissa vad det blir till mat idag!". På bordet var det dukat och det stod någonting på bordet som var täckt av en handduk.

- Nähä, då är det kanske ingen idé att jag gissar, svarade jag.
- Du kanske inte ens kan gissa när du ser det! sa P förtjust.
- Nu gör du inte så bra reklam för den här maten, sa jag som började känna mig lite orolig för vad för oigenkännerligheter som skulle serveras till middag. Sen kom jag på det.
- Kålpuddig?
- Ja.
- Pålpudding, sa F som nu hade anslutit till matpratet.
- Nä, K-Å-L-pudding, förklarade vi.
- Kol! Det kan man ju inte äta!

Förvirringen la sig efter lite förklarande och vi kunde äta vår goda kålpudding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar