söndag, oktober 06, 2013

Tråkigt

Att hålla på med barnens kläder kan vara bland det tråkigaste som finns! Förra helgen rev jag fram vinterkläder och en massa lådor med barnkläder i olika storlekar. Sen tvingade jag barnen att prova för att se vad som passar inför vintern och mätte deras fötter och en massa skor. 

Och nu har jag sorterat och sorterat. För det som M har växt ut och som ska läggas undan tills F kan ha det, och lägga undan det som F har växt ut tills N kan ha det. Sen ska ju det som N inte kan ha längre så måste jag välja ut några få saker som ska sparas och sen ska det andra ges bort. Och sedan leta fram sånt som F kan ha nu och som N kan ha nu. Men nu börjar jag se ljuset i tunneln... Nu ska en massa lådor med sorterade kläder upp på vinden!

Lite av det som är sorterat som ska upp på vinden.

2 kommentarer:

  1. En liten del av det charmiga med att ha barn.... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt inte min favvo-syssla... Men nu är det gjort så då dröjer det ett tag till nästa gång - tjoho!

      Radera