onsdag, maj 28, 2014

Kvittohantering

Ville ha tag på två kvitton så jag började leta... Först i plånboken, där jag lägger alla kvitton direkt jag får dem. Sedan när det blir fullt där så brukar jag lägga mina kvitton i översta lådan i byrån i hallen. Men nu har det blivit så fullt där så några har trillat ned till lådorna under där vi har vantar och sånt.

Det ena (viktigaste) kvittot hittade jag ganska genast. Men det andra - låt oss säga så här, jag var tvungen att göra en arkeologisk utgrävning bland alla kvittona för att hitta. Det positiva med det var ju att jag gick igenom alla kvitto och kunde slänga ca en miljard kvitton. Och eftersom några kvitton hade trillat ned i vantlådorna tog jag itu med att gå igenom dem och rensa undan vintergrejerna och kvar fick bara några tunna vantar, kepsar och trädgårdshandskar vara. Och jag hittade det sista kvittot jag letade efter!

En liten, liten del av alla kvitton.
Men nu har jag en plan för hur jag ska hantera mina kvitton. En låda för riktigt viktiga kvitto (ja, vi har haft en pärm förut men vem orkar sätta in i en pärm!) och en låda för lite halvviktiga kvitton. Och sedan slänga de oviktiga ganska snabbt.

Eller är det någon som har något bättre tips? Hur gör alla andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar